HomeNyheterEn anmeldelse av filmen Crypto

Related Posts

Featured Artist

Kaleb Black

Painter

Kaleb started this adventure 7 years ago, when there was no real voice protecting the environment. His masterpieces promote saving the Earth.

En anmeldelse av filmen Crypto

Kryptovaluta virker å være overalt om tiden, og her har vi sannelig fått en film som spenner seg ut fra dette. I filmen Crypto møter vi en ung hotshot-analytiker for Omnicorp som vil få en degradering ved starten av filmen. Konsernsjefen gikk for en oppsigelse, men en kollega i banken vil redde den unge Marty. Hvorfor spør du kanskje?

Vel, han anmeldte en klient for brudd på reglene mot hvitvasking av penger, og klienten slapp kausjon. Forståelig nok er sjefene hans forbanna, til tross for at de gjør det «riktige». Så i stedet for å få sparken, vil han få en livlinehjelp hvis du vil. Og en overføring til en filial i hjembybanken, som han motvillig godtar. Å reise tilbake til hjembyen vil imidlertid vise seg å være et større problem. Det han finner der vil være det største sjokket i karrieren. Og livet hans for den saks skyld.

Crypto er en film om endringer, og ikke bare i felles valuta. Det handler om endringen i klimaet i Amerika. Og tapet av uskyld i en liten by.

John Stalberg Jr.s krimdrama prøver å sette et energisk spinn på kryptovalutaens kompliserte verden, men det lønner seg ikke. Det er et modig forsøk, siden så mye av temaet dreier seg om passord og datakode. Men med mindre du har noen eksisterende kunnskap om emnet, går mye av detaljene i de forskjellige banktransaksjonene over hodet ditt – og du vil absolutt ikke lære noe om hvordan kryptovaluta fungerer.

For det bør du heller lese på sider om kryptovaluta som hjelper deg på vei, og kan være en bedre tidsbruk. Ettersom dette slår en som en solid gjeng av skuespillere i en heller middelmådig film.

Her møter vi blant annet Kurt Russel i en rolle som er altfor kort og begrenset. Beau Knapp tar ledelsen her, men om det er materialet eller rollen så evner han ikke å skinne som han bør, og oppleves som heller uinspirert.

De sporadiske actionsekvensene føles som tvangsstøt for å opprettholde seernes oppmerksomhet i stedet for å være integrert i historien. Publikum vil bli skuffet over å finne at Russell knapt dukker opp – og når han gjør det, fungerer hans tilstedeværelse bare som en påminnelse om middelmådigheten til resten av filmen. Crypto består av en rekke vendinger. Men de er enten åpenbare eller så pinlig gjort at de føler seg usannsynlige

Rett og slett, bortsett fra Katies karakter (Alexis Bledel), er resten av karakterene så kjente og endimensjonale som de kommer, og det gjelder for trådene i filmen også. Slik som klisjeen i Durans familiehistorie/dynamikk. Ja, det er harme, skuffelse og lett sjalusi mellom faren/brødrene. Men det er ingen antydning til å grave dypere i disse problemene. Og ja, det samme gjelder mange av delplottene også.

Du vil ikke huske mye om Crypto etter at du er ferdig med den. Ideen var kanskje god, men gjennomføring gir ikke stort. Dessverre kan vi kanskje si, for kryptovaluta er spennende, og det er en hel verden omkring dette som kan gi mang en god ide.

Terningkast 2.

Latest Posts